پوتین دفتر کارهایی مشابه کرملین در سراسر روسیه برپا کرده است

«این کار برای سردرگم‌کردن نهادهای اطلاعاتی کشورهای خارجی است تا نتوانند به کشتن او اقدام کنند»

پوتین نگران امنیت خودش است- AFP

به گزارش روزنامه تلگراف، طبق افشاگری یکی از محافظان سابق ولادیمیر پوتین او نمونه‌هایی همانند دفتر کارش در مسکو را در اقامتگاه‌های مجلل خویش در شهرهای مختلف روسیه ساخته است تا بتواند محرمانه از درون خانه کار کند.

این دفترها به‌شکلی مشابه طراحی شده‌اند تا مردم عادی روسیه و آدمکشان احتمالی سردرگم شوند.

به گفته این محافظ سابق که گلب کاراکولوف نام دارد و از روسیه گریخته است، «دفترهایی در سنت‌پترزبورگ، سوچی و نوو-اگاریوو دارد که شبیه هم ساخته شده‌اند».

او به «گروه رسانه‌ای مخالفان حکومت روسیه» گفت: «این کار پیش از هر چیز، برای سردرگم‌کردن نهادهای اطلاعاتی کشورهای خارجی است تا نتوانند به کشتن او اقدام کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اقامتگاه رسمی پوتین در حومه مسکو قرار دارد و نام آن نوو-اگاریوو است.

به گزارش روزنامه تلگراف، پوتین حتی گاهی زمانی که در اقامتگاه مشرف به دریای سیاه خود نشسته است، کاروان خودروهایش را راهی فرودگاه سوچی می‌کند. کاراکولوف گفت که او «به این ترتیب وانمود می‌کند قصد دارد سوار هواپیما شود. هواپیما را می‌آورند و همراهانش سوار هم می‌شوند، اما او در واقع از سوچی تکان نخورده است».

گلب کاراکولوف که سروان سابق یگان محافظان کرملین به‌نام یگان ویژه پاسداران فدرال بود، ماه اکتبر هنگام سفر پوتین برای یک رشته دیدارهای منطقه‌ای، از قزاقستان به ترکیه گریخت، چون به نوشته تلگراف، دیگر تحمل اجرای «دستورهای جنایت‌کارانه» او را نداشت.

«این نوعی بدگمانی بیمارگونه است»

کاراکولوف در مصاحبه‌اش گفت پوتین نگران امنیت خود است. او افزود که رئیس‌جمهوری روسیه حتی الان هم خواستار آن است که دیدارکنندگانش قبل از ملاقات با او واکسن یادآوری کرونا زده و دو هفته قرنطینه را پشت سر گذاشته باشند.

به گزارش روزنامه تلگراف، پوتین طی همه‌گیری کرونا از همه دوری گزید و به گفته تحلیل‌گران در همین دوره انزوا بود که دل‌مشغولی‌اش به اوکراین افزایش یافت و او را به‌سوی حمله رهنمون کرد. در آستانه جنگ هم پوتین در دیدار با مقام‌های بلندپایه خود و صحبت‌کردن با آن‌ها، دستور می‌داد در انتهای دیگر میزی دراز بنشینند.

پوتین حتی در سفر ماه اکتبر به قزاقستان شخصا دستور داد برایش پناهگاه ضدبمبی در سفارت روسیه در شهر آستانه آماده کنند.

کاراکولوف  گفت: «این نوعی بدگمانی بیمارگونه است. در قلمرو کشور دیگری که باشیم، همان کشور، یعنی برگزارکننده اجلاس، خودش تمامی امکانات امنیتی را فراهم می‌کند.»

بیشتر از جهان